ليفت با نخ

تکنولوژی لیفت با نخ ، یکی از نوین ترین تکنیک هایی است که امروزه در راستای جوانسازی پوست کاربرد فراوانی یافته و پنجره ای تازه رو به زیبایی گشوده است. به طور کلی با افزایش سن ، خاصیت کششی و قابلیت ارتجاعی پوست ، بویژه یک سوم بالایی صورت که شامل پیشانی و ابرو می باشد ، کاهش یافته و همچنین میزان چربی موجود در پوست نیز تقلیل می یابد که غالبا با افتادگی پوست و افتادگی ابرو همراه است. مرکز پوست دکتر سینا صفائی ، جراح پوست اقدسیه ، از مجهزترین و بهترین مرکزهای زیبایی در شمال استان تهران محسوب می گردد که با کادری مجرب و با بهره وری از مدرن ترین تجهیزات ، به صورت کاملا تخصصی در این حوزه فعالیت می کند و می توان از آن به عنوان یکی از خوش نام ترین و مجرب ترین مرکزهای تخصصی پوست و مو کشور یاد کرد.

ليفت با نخ

لیفت صورت با نخ

به طور کلی از لیفت با نخ ، می توان به عنوان یک عمل کم خطر زیبایی یاد کرد که نقشی اساسی در راستای رفع افتادگی پوست و ابرو ، جوانسازی پوست و بالطبع زیبایی چهره ایفاء می کند. لازم به ذکر است که عمل لیفت صورت با نخ ، به صورت سرپایی انجام می پذیرد. در خصوص درد این روش جوانسازی باید اشاره داشت که افراد در حین انجام این پروسه جوانسازی ، هیچ گونه دردی احساس نمی کنند ؛ زیرا فرآیند تزریق تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

اهمیت انتخاب مرکز زیبایی

مواجهه با علائم افزایش سن در چهره نظیر چین و چروک در پیشانی ، افتادگی پلک ها ، پیدایش خط خنده ، افتادگی خط فک تحتانی و غیره ، در خیل کثیری از افراد سبب کاهش اعتماد به نفس شده و آن ها را بر این می دارند تا به دنبال راهی جهت رهایی از این مشکل باشند. امروزه با سرعت روز افزون علم پزشکی ، بازیابی مجدد جوانی از رویا به واقعیت بدل شده است و این دسته از افراد می توانند به کمک روش های ارائه شده ، جوانی و طراوت از دسته رفته صورت خود را بازیابند. لیفت صورت با نخ یکی از ایمن ترین و کارآمدترین روش هایی است که در راستای جوانسازی صورت ، بسیار مثمر ثمر واقع شده است. البته باید یادآور شد که زیباجویان گرامی به منظور انجام کلیه روش های جوانسازی از جمله لیفت با نخ باید به مرکزهای زیبایی حرفه ای و معتبر مراجعه نمایند.

اصلی ترین کاربرد های لیفت با نخ

کشیدگی و سفت کردن پوست: بهتر است بدانید که هیچ گونه عمل جراحی و برشی در ناحیه مورد نظر توسط پزشک ایجاد نخواهد شد ، همچنین می توان گفت لیفت با استفاده از نخ  یک روش جوانسازی کاملا بی خطر و کم تهاجم می باشد. در پروسه این روش پزشک با  ایجاد تغییراتی در بافت ها ، سبب کشیدگی و سفت تر شدن پوست صورت افراد خواهد شد.

افزایش کلاژن سازی: نخ های لیفت علاوه بر سفتی و کشیدگی پوست در کاهش روند پیری و از بین رفتن کلازن پوست نیز بسیار موثر اند. لیفت ناحیه بخیه خورده طی یک فرایند ترمیمی، کلاژن بسیار زیادی را تولید می کند. کلاژن نوعی پروتئین در عمق بافت های پوست بوده که در ترمیم زخم ها ، افزایش طراوت و سرزنده بودن پوست کمک بسیاری می کند.

نکته: بهتر است بدانید، که با افزایش سن  و به مرور با توجه به عواملی دیگر ، میزان کلاژن تولید شده پوست به مرور کاهش می یابد و به کارگیری از لیفت با نخ و جوانسازی در تولید مجدد آن تاثیر گذار خواهد بود.

کاربرد لیفت با نخ در نواحی مختلف صورت

  • لیفت بینی و فرم دهی بینی
  • لیفت فک و چانه و ایجاد زاویه سازی فک ها
  • لیفت پوست ، بر طرف کننده افتادگی و جوانسازی
  • کشیدگی غبغب و از بین برنده پوست افتاده غبغب
  • کشیدگی ابرو و از بین برنده چین و چروک اطراف آن
  • لیفت شقیقه و کشیدگی پوست ، کشیده شدن چشم ها و ابرو

✔ لیفت صورت با نخ توسط دکتر صفائی بهترین متخصص پوست تهران

کاندیدای مناسب لیفت با اسفاده از نخ چه کسانی هستند؟

همه افراد فارغ از جنسیت ، البته مشروط به این که بیش از 30 سال سن داشته باشند ، می توانند نسبت به انجام لیفت با نخ اقدام نمایند. به طور کلی افرادی که با علائم و نشانه های پیری در چهره خود مواجه هستند و تمایلی به انجام روش های تهاجمی همچون جراحی لیفت صورت ندارند و درصدد هستند از طریق روش های غیرتهاجمی که دوران نقاهت کوتاهی دارند ، این علائم را از چهره خود برطرف نموده و به چهره ای جوان تر و شاداب تر دست یابند ، کاندید مناسبی برای لیفت صورت با نخ به شمار می روند.

نحوه انجام این پروسه جوانسازی چگونه است؟

در حالت طبیعی با بالا رفتن سن ، پروتئین های پوست ( الاستین و کلاژن ) ، تحلیل رفته و به مرور تجزیه می شوند. فقدان پروتئین پوست به پژمردگی و شل شدن پوست و همچنین بروز چین و چروک و خطوط پوستی می انجامد. با انجام لیفت با نخ ،می توان استحکام و قوام پوست را مجددا بازیافت و کشیدگی و استحکام بیشتری به آن بخشید. برای انجام این عمل در ابتدا می بایست نقاطی از چهره که نیاز به عمل لیفت دارند مشخص گردند ، سپس حفره های ظریفی بر روی پوست این مناطق ایجاد می شود. پس از آن پزشک متخصص ، نخ مخصوص لیفت را به همراه سوزن مخصوص آن به بافت زیرین پوست وارد می نماید ،نخ لیفت به مثابه یک قلاب عمل کرده و به بافت پوست گیر کرده و بدین ترتیب آن را بالا می کشد. توجه داشته باشید که پیش از انجام اقدامات فوق الذکر ، در موضع مورد نظر نوعی بی حسی موضعی خفیف تزریق می گردد و پس از ورود نخ به زیر پوست و اتصال آن به بافت پوست ، پزشک معالج با ایجاد فشاری جزئی بر روی پوست بیمار ، فرم مورد نظر را ایجاد نموده و نتیجه مطلوبی به ارمغان می آورد. عمل لیفت با نخ فاقد نیاز به بخیه است زیرا برای انجام آن برشی بر روی پوست بیمار ایجاد نخواهد شد ؛ از این رو نیازی به استراحت پس از عمل ندارد.

✔ در این ویدئو لیفت صورت با نخ سیلوئت ، توسط دکتر صفائی بهترین جراح و متخصص پوست تهران را ملاحظه می فرمائید.

انواع نخ لیفت

در جوانسازی صورت با متد لیفت با نخ ، با بهره وری از نخ های فلزی ، اصطلاحا داربستی در بخش زیرین پوست ساخته می شود که به بهبود قوام پوست کمک شایانی کرده و شادابی و جوانی پوست مجدد بازیابی می شود. لازم به ذکر است که نخ های لیفت ، بسیار ظریف بوده و ضخامت آن ها تقریبا به اندازه تار مو می باشد ؛ به طور کلی نخ ها لیفت ، ممکن است از فلزات گرانبها نظیر طلا ، پلاتینیوم ، فیبرهای سنتتیک یا ترکیبی از پلیمرهای مصنوعی باشد. توجه داشته باشید که لیفت صورت با نخ را می توان با استفاده از 3 نوع نخ انجام داد ، در ادامه به هر یک از این موارد و شرح توضیحاتی مختصر در خصوص هر یک اشاره داشته ایم.

نخ های قابل جذب : این نوع از نخ ها پس از یک بازه زمانی ، جذب بدن می شوند ؛ لذا از مواد سازگار با بدن ساخته می شوند تا بدین ترتیب سبب بروز مشکلی نشده و در بدن ایجاد حساسیت ننمایند. در صورت استفاده از لیفت با نخ، سلول های پوست در نواحی اطراف داربستی که متشکل از نخ های لیفت می باشد ، استقرار یافته و از این رو حتی پس از جذب نخ ها نیز همچنان شاهد اثرات ناشی از لیفت صورت خواهیم بود.

نخ های غیر قابل جذب : نخ های از جنس طلا یا بعضی از فیبرهای سنتتیک از جمله نخ های غیر قابل جذب به شمار می روند که تا پایان عمر در زیر پوست باقی مانده و عموما به منظور درمان مشکلات حاد پوست نظیر لیفت قوی گردن ، مورد استفاده قرار می گیرند.

نخ های ترکیبی : استاندارد این نوع از نخ ها به این نحو است که بخشی از مواد آن ها به صورت تکه های مخروطی ظریف برای همیشه در زیر پوست باقی مانده و بخشی دیگر از آن ها جذب پوست می گردد. نخ های سیلوئت از معروف ترین نخ های ترکیبی محسوب می شوند.

ليفت با نخ

لیفت صورت با نخ سیلوئت

نخ های سیلوئت از برترین نخ هایی هستند که در جوانسازی پوست به روش لیفت با نخ می توان از آن ها بهره برد. این نخ ها مخروط هایی دارند که در چربی زیر پوست کار گذاشته می شوند و منجر به بالا کشیدن پوست می گردند. نخ های سیلوئیت ، افزون بر بالا کشیدن پوست ، به دلیل تحریکی که در سلول های فیبروپلاست پوست ایجاد می کنند ( سلول های فیبروپلاست ، مسئولیت کلاژن سازی در پوست را بر عهده دارند ) افزایش قوام پوست را به دنبال دارند. همچنین ناگفته نماند که مخروط های موجود بر روی نخ های سیلوئت ، حجم از دست رفته پوست را نیز جبران می کنند. زمان جذب نخ های سیلوئت ، به مراتب بیشتر از سایر نخ ها می باشد و در نتیجه ، مدت ماندگاری نتایج آن نیز بیشتر از دیگر نخ ها خواهد بود. لازم به ذکر است که غالبا از نخ های سیلوئت در نواحی گونه ها ، ابرو و گردن بهره گرفته می شود.

ماندگاری نتایج

پس از لیفت با نخ ، شاهد تغییرات اولیه بسیار چشم گیری خواهید بود. در ارتباط با ماندگاری نتجیخ بدست امده ، باید اشاره داشت که با تکرار فرآیند نخ گذاری در بازه های زمانی تعیین شده می توان به نتایج مطلوب تر و ماندگارتری دست یافت. توجه داشته باشید که چنانچه این فرآیند ، با نخ سیلوئت امریکا که دارای تاییدیه ( FDA ) هست انجام گیرد تا 2 سال ماندگاری و دوام خواهد داشت.

لیفت با نخ

لیفت با نخ ابرو

همانطور که پیشتر اشاره شده ، افتادگی ابرو از جمله مشکلاتی است که به دنبال کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چربی زیر پوستی اتفاق می افتد. لیفت ابرو با نخ ، گزینه غیر جراحی و کم تهاجمی است که جراح و متخصص پوست طی آن با بهره وری از نخ مخصوص لیفت ، اقدام به  سفت کردن ابروها و بخشی از ناحیه بالای چشم جهت کاهش یا از بین بردن چین و چروک ها ، خطوط ابرو و اصلاح افتادگی ابرو می نماید و نهایتا حالتی ایجاد می کند که در آن فضای چشم تا ابرو بیشتر شود. از این رو به جرأت می توان اذعان داشت که لیفت ابرو با نخ ، راهکاری موثر در راستای رفع افتادگی ابروها می باشد. در این جا باید اشاره داشت که با انجام لیفت ابرو با نخ ، می توان فاصله مابین ابروها را نیز تغییر داده یا در قسمت کمان ابرو ، قوس بیشتری ایجاد کرد. همچنین در انتها باید این نکته را نیز متذکر شویم که با عمل لیفت با نخ ، می توان حالت چشم ها را تغییر داده و با کشیدن گوشه خارجی چشم ها ، فرم جذاب تری به آن ها بخشید که در اصطلاح به آن چشم گربه ای اطلاق می گردد.

مزایای کشیدن پوست صورت با نخ

نتیجه طبیعی : از مهم ترین مزیت های لیفت با نخ می توان به طبیعی بودن نتایج اشاره کرد. زیرا در انجام این روش ویژگی های اصلی صورت حفظ خواهد شد و با نخ به ظرافت مشکل پوستی را برطرف می کنند و موجب زیبایی پوست می شوند.

ایمنی بالا : از دیگر مزیت های این روش ایمنی بالا و بدون خطر بودن این روش می باشد. هم چنین از نخ لیفت می توان حتی در حساس ترین نقاط صورت استفاده نمود.

ریکاوری سریع و کوتاه مدت : مدت زمان بهبودی لیفت با نخ حدود 5 روز می باشد. در این مدت نیاز به مراقبت خاص و ویژه ای نمی باشد و به سرعت می توانید به انجام کارها و فعالیت های روزانه خود مشغول شوید.

باقی نماندن جای زخم : بعد از اتمام دوره نقاهت تمام نشانه های انجام لیفت از بین خواهد رفت. نخ هایی که در لیفت مورد استفاده قرار می گیرند در زیر لایه های عمقی پوست بوده به همین علت با چشم دیده نمی شود. سوراخ هایی که در اثر وارد کردن نخ لیفت ایجاد می شود ، بسیار کوچک بوده و به هیچ عنوان دیده نمی شوند.

هزینه مناسب : لیفت با نخ صورت در مقایسه با روش جراحی با هزینه های بسیار کمتری همراه است. هم چنین این روش نیازی به بیهوشی و اتاق عمل ندارد.

لیفت صورت با نخ و مراقبت های بعد از آن

  • بعد از لیفت با نخ از ماساژ دادن صورت پرهیز کنید. از انجام ورزش و فعالیت های سنگین به مدت 2 هفته خودداری کنید.
  • توصیه می شود از خوردن مواد غذایی سفت خودداری نمایید. به مدت 1 هفته از 2 بالش در زیر سر استفاده کنید و تلاش کنید بر روی صورت خود نخوابید.
  • ممکن است بعد از انجام لیفت در محل درمان احساس سفتی و تورم داشته باشید که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
  • هم چنین کمی بی حسی ، گز گز شدن پوست و کبودی ممکن است در برخی افراد ایجاد شود که استفاده از کمپرس یخ می تواند در کاهش این علائم بسیار موثر باشد.

مراقبت بعد از لیفت با نخ

همانطور که می دانید بعد از پروسه های زیبایی ، دوره نقاهتی را باید پشت سر بگذارید که بسته به میزان تهاجمی بودن پروسه ، مدت ریکاوری هم طولانی تر می شود. در خصوص مراقبت های بعد از لیفت با نخ در ادامه مهم ترین توصیه ها در اختیارتان قرار گرفته اند :

کارهایی که لازم است بعد از لیفت صورت با نخ انجام دهید :

  • در صورت تجویز مسکن و آنتی بیوتیک ، آن ها را مطابق با تجویز بهترین متخصص پوست در تهران مصرف کنید.
  • برای کاهش کبودی بعد از این پروسه جوانسازی ، می توانید از آرنیکا استفاده کنید. انتظار می رود کبودی با گذشت 7 تا 14 روز ، بسته به روند بهبودی فرد ، برطرف گردد.
  • در این مدت می توانید امور روزانه خود را به انجام برسانید اما سعی کنید کارهایتان را به آرامی و بدون وارد آوردن فشار به خود انجام دهید.بهتر است تا 3 الی 5 روز برای استراحت ، بر روی کمر خود دراز بکشید تا مانع از مالش صورت و جا به جایی نخ ها شوید.
  • باید بدانید که بعد از لیفت با نخ ، هنگام حرکت دادن عضلات صورت طبیعی است که در محل ورود نخ گرفتگی و فشردگی احساس شود. البته اثرات این چنینی با گذشت یک نهایتا دو هفته برطرف می گردند.در 24 ساعت اول برای این که شدت ورم به طور مطلوبی کاهش پیدا کند ، از کمپرس سرد استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که پوست در این مقطع زمانی حساس بوده و بهتر است به طور مداوم و به طور مستقیم کمپرس در موضع هدف قرار نگیرد.

کارهایی که نباید بعد از لیفت صورت با نخ انجام دهید :

  • ورزش کردن برای چهار هفته ممنوع است. تنها می توان پیاده روی سبکی داشته باشید.
  • اگر پوسته هایی را در محل وارد شدن نخ به پوست مشاهده کردید ، به هیچ عنوان آن ها را با دست از پوست جدا نکنید.
  • به مدت 24 ساعت نباید صورتتان با آب تماس پیدا کند و نیز به مدت یک هفته باید از رفتن به سونا و حمام آب گرم دوری کنید.
  • بعد از لیفت با نخ ، به مدت دو ماه نباید صورت و نقطه جراحی شده را ماساژ دهید یا تحت روندهای ماساژ درمانی قرار بگیرید.
  • اگر در آن نقطه خارش و سوزشی را احساس کردید یک گوش پاک کن را به هیدروژن پر اکسید آغشته کرده و بر موضع اعمال کنید.
  • محل ورود نخ ها به صورت را نباید حداقل تا 48 ساعت لمس کنید.اگر در این مدت از کمپرس سرد استفاده می کنید همانطور که گفته شد از قرار دادن ان به روی محل ورود نخ به طور مستقیم امتناع نمایید.

بهتر است چه کسانی از این پروسه جوانسازی استفاده نکنند؟

پزشکان توصیه می کنند افراد مبتلا به بیماری های خاص و خود ایمنی و مصرف همزمان داروهای ضد انعقاد ، و یا تحت درمانبه روش شیمی درمانی و وجود بیماری ها و عفونت های پوستی ، ابتلا به اختلالات خونی و ناهنجاری هایی در پلاکت از بهره بردن لیفت با نخ خودداری کنند.

هزینه عمل لیفت با نخ

قبل از انجام معاینه و بررسی بیمار ، نمی توان قیمت لیفت با نخ را به طور قطعی تعیین نمود ؛ لذا افراد به منظور کسب اطلاع از هزینه این عمل باید به پزشک متخصص مراجعه نمایند. ساکنین استان تهران می توانند جهت انجام بهینه و موثر این روند جوانسازی به مرکز پوست دکتر صفایی ،  متخصص پوست در شمال تهران ، مراجعه نمایند و زیر نظر ایشان به نتایج ایده آل خود دست بیابند.

دیدگاه ها غیر فعال هستند